نویسنده : محبوبه رضوی نیا - ساعت 8:15 بعد از ظهر روز پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب:,

   برای این که نویسنده خوبی باشید چند پیش شرط لازم دارید که مؤلفه های بسیارمهمی در این مقوله هستند . اولین و کلیدی ترین فاکتور، نگاه شماست . طرز نگرش شما . این که هستی را از کدام زاویه تماشا می کنید . «این» چه طور دیدن به مقدار بسیار زیادی شما را کمک می کند تا خط مشئ های خود را در نوشتن تعیین کنید . درست مثل این می ماند که شما روی یک بلندی بایستید و بخواهید از آن جا اطرافتان را ، «جهانتان» را رؤیت کنید . حالا خودتان قضاوت کنید اگر روی یک آجرکوچک بایستید یا برسطح پشت بام خانه تان قرار بگیرید یا دربلندای یک تپه باشید ویا بر فراز قله دماوند بنشینید آیا نتیجه همه این نظاره ها برای شما یکی است ؟ مسلما نه !

برای در اوج بودن تنها یک راه جود دارد و آن برداشتن قدم اول است .خواستن . وبعد ، قدم به قدم تا آنگاه که یگانه ترین نگاه به شما تعلق پیدا کند .  


نویسنده : محبوبه رضوی نیا - ساعت 11:47 بعد از ظهر روز پنج شنبه 10 مهر 1392برچسب:,

   هرکس در زندگی فلسفه خاص خودش را دارد .یکی دنبال دلش می رود . یکی پی منطق و استدلال و چه بسیار آنهایی که وقتی پوسته روزگارشان را که می شکافی جز هیچ نصیب ندارند . پوچ پوچ . صفر صفر . خالی خالی .

زندگی حیف است ... زندگی یک باراست ... زندگی کوتاه است ... زندگی پروازاست ... زندگی مال توست پرنده مردنی ! متعلق به وجود خاص «تو» . با همه داشته ها و نداشته هایت . با همه احساست . عقلت . و ... خواسته هایت . تمام هستی ات . زیبایی هایش را خوب  بشنو . ببین . بچش و ... رها شو . تردید نکن . «انسان» حقیقت دارد . این بزرگترین فلسفه آفرینش است  ... . 

 


نویسنده : محبوبه رضوی نیا - ساعت 6:23 بعد از ظهر روز دو شنبه 8 مهر 1392برچسب:,

   رؤیای نوشتن رؤیای عجیبی است .خیلی عجیب. به محض این که تصمیم می گیری برای مدتی رهایش کنی برعکس مصرانه دست از سرت بر نمی دارد و درست تازه در همین زمان است که مغزت شروع به سوختگیری می کند . یک رفیولینگ بدون توقف.

سعدی رحمت الله علیه می گوید :«اسراف نیست هر آن چه خرج چراغ کنیم .» و به راستی حقیقت هم دارد . خیلی وقت ها پیش می آید که فکرواندیشه شما پس از مدتی فعالیت خود به خود ایست می کند . دراین گونه لحظات ، شما عمیقا نیاز دارید که دکمه خاموش ذهنتان را زده و اندکی به آن استراحت دهید. این حالت که اتفاق بیفتد ، می شود همان خرج چراغ کردن . گاهی اوقات برای خلق یک کار بزرگ علاوه بر خوب دیدن ، درست شنیدن و عمیق حس کردن باید به تک تک روزنه های وجودمان فرصت دهیم تا منتظر یک اتفاق روشن بشوند . وقتش که برسد این ذات مفرح داستان ها بیرون خواهد داد .

هرچه می توانید برای تعالی اندیشه و ارتقاء افکارتان هزینه کنید . نوراین چراغ اول از همه به چشم خودتان خواهد رفت .